A Zigazoo nevű közösségi média alkalmazás erre a problémára kínál megoldást. Az applikáció a 3-12 éves korosztály számára készült. Lényege, hogy állatkertek, múzeumok, tanárok, zenészek, TV stúdiók félperces videókat hoznak létre, amelyek között a gyerekek szabadon böngészhetnek és részt vehetnek a kihívásokban. A kihívások során egyszerű, hétköznapi kérdéseket kell megválaszolniuk és megoszthatják válaszaikat a Zigazoos barátaikkal.
Az alkalmazást tavaly, a járvány kezdetén dobták piacra és népszerűsége azóta is töretlen.
A készítők célja az volt, hogy olyan platformot hozzanak létre, ahol kifejezetten a gyerekek társadalmi és érzelmi igényeinek kielégítésére alkalmas tartalmak jelenjenek meg.
Az alkalmazásban szereplő kihívások különböző kategóriákba sorolhatók: művészeti, matematikai, egészség- és a partneri. A Zigazoo kihívásai arra ösztönzik a gyerekeket, hogy megismerjék és felfedezzék a körülöttük levő világot, majd tapasztalataikat megosszák kortársaikkal.
A biztonságos használat érdekében egy 18 éven felüli felnőtt regisztrációja szükséges Facebook, Google vagy Apple fiókon keresztül. Ezután a szülő dönthet, hogy a gyermek videói nyilvánosan jelenjenek meg vagy szeretné őket privátra állítani. Minden videót harmadik féltől származó professzionális moderációs szolgáltatáson keresztül vizsgálnak meg. Így felügyelik, hogy a videók az egyes kihívásokhoz kapcsolódó témákhoz tartozzanak, ne tartalmazzanak személyes adatokat, vezetéknevet és címet, illetve erőszak-, szarkazmus-, kiabálásmentesek legyenek. Az átvizsgálás után kerülnek nyilvánosságra a videók az alkalmazáson belül.
A Zigazoo része a kidSAFE Seal Program elnevezésű gyermekbarát technológiákhoz tervezett biztonsági tanúsítási szolgáltatásnak.
Ezek alapján elmondható, hogy a meglévő közösségi média platformok és más, gyerekek részére létrehozott alkalmazások számára a Zigazoo példaként szolgálhat, hogy hogyan lehet egyben szociális és biztonságos platformot kínálni a gyermekek online jelenléthez.
A cikk szerzője Krakkai Alexandra.